8 سوال مهم بازدیدکنندگان سایت + اینفوگرافیک
آیا به دنبال راههایی برای کاربردیتر کردن وبسایت تجاری و خدماتی خود هستید؟ آیا میخواهید بدانید که بازدیدکنندگان شما واقعاً به دنبال چه اطلاعات کلیدی هستند؟
8 سوالی که وبسایت شما باید به آنها پاسخ دهد را در اینجا به اشتراک میگذاریم تا بتوانید عرضه خدمات و محصولات خود را بیش از پیش رشد دهید و از طراحی سایت خود لذت کافی را ببرید.
1. چه چیزی میفروشید؟
اول از همه، بازدیدکنندگان سایت شما میخواهند فوراً بدانند که شما چه محصول یا خدماتی را ارائه میدهید؟
به محض اینکه در وبسایت شما قرار میگیرند، پاسخ این سوال باید کاملاً واضح باشد و مطلقاً هیچ حدس و گمانی در کار نباشد.
2. چرا باید اهمیت بدهند؟
محصول یا خدمات شما چگونه زندگی آنها را بهبود میبخشد و مشکلات یا کمبودهایی را که دارند حل میکند؟
به عبارت دیگر، چه چیزی برای آنها مفید است و چرا باید اهمیت دهند؟
3. هزینه چقدر است؟
فرض کنید با توضیح اینکه محصول یا خدمات شما چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد، توجه بازدیدکنندگان را جلب کردهاید. در این مرحله، آنها همیشه میخواهند بدانند که محصول یا خدمات شما چقدر هزینه دارد؟
بازدیدکنندگان شما باید بتوانند اطلاعات قیمت را با یک کلیک پیدا کنند.
4. چه چیزی برند شما را از دیگر همکاران و رقبایتان متمایز میکند؟
بسیاری از مصرفکنندگان میخواهند درمورد شرکت شما، تاریخچه، اعضای شرکت و … اطلاعاتی را کسب کنند. به همین دلیل مهم است که سریعاً خود را از سایر رقبا متمایز کنید و برند حود را منحصربهفرد جلوه دهید تا مشتری بتواند شما را از دیگر رقبا بهراحتی مورد تمایز قرار دهد.
5. آیا میتوانم به راحتی در سایت شما پیمایش کنم؟
وقتی صحبت از پیمایش در سایت به میان میآید، باید شهودی باشد و بازدیدکنندگان باید بتوانند در عرض چند ثانیه اطلاعات خود را دریافت کنند. به طور کلی طراحی سایت شما باید به گونهای باشد که مشتری در آن احساس راحتی کند.
6. چه فرد دیگری از فروش محصول یا خدمات سود میبرد؟
مصرفکنندگان قبل از اینکه پولی را که به دست آوردهاند خرج کنند، خواهان تایید اعتبار یک محصول یا خدمت هستند. لذا شما باید به مشتری خود اعتبارتان را ارائه دهید تا بتواند به شما و مجموعهتان اعتماد کند.
7. آیا میتوانم به شما اعتماد کنم؟
بسیار مهم است که بتوانید حداقل یک سطح پایه اعتماد را از همان ابتدا بین خود و مشتری ایجاد کنید. این کار موجب رشد فروش محصول یا خدمات خواهد شد.
8. چگونه میتوانم با شما تماس بگیرم؟
با توجه به این واقعیت که اکثر خریداران امروزی به اینترنت علاقهمند هستند، باید بخش “تماس” را در یک صفحه مشخص قرار دهید که یافتن آن به تلاش بسیار کمی نیاز داشته باشد. فراموش نکنید که باید آن را در پایان صفحه اصلی نیز مطرح کنید تا برای مشتری بهراحتی قابل دسترس باشد.
امیدواریم با رعایت نکات فوق بیش از پیش در طراحی سایت خود موفق باشید، در اینجا می توانید نمونه کارهای ما را مشاهده کنید.
برگرفته از:
مجتبی جمالی تبار
حدود سه سال هست که با حضورمدیا همکاری دارم و در حال حاضر مدیر بخش تولیدمحتوا و نویسنده این مجموعه هستم. هدف من ارائهی محتوای باکیفیت به شما است...