پرش لینک ها

عکاسی تبلیغاتی

یک عکس خوب و حرفه‌ای می‌تواند موجب موفقیت هر چه بیشتر آگهی شود، به شرط داشتن گرافیک جذاب در عکس که شانس دیده شدن تبلیغات را بسیار افزایش می‌دهد.

همیشه در هر نوع آگهی و تبلیغاتی، اولین چیزی که نگاه شما را به سمت خود می‌کشاند، تصویر و عکس جذاب محصول است.
یک عکس خوب و حرفه‌ای می‌تواند موجب موفقیت هر چه بیشتر  آگهی شود، به شرط داشتن گرافیک جذاب در عکس که شانس دیده شدن تبلیغات را بسیار افزایش می‌دهد.
عکاس می‌تواند با در نظر گرفتن پیام تبلیغات و به تصویر کشیدن یک عکس ِ ایده‌آل، خیال انگیز و لوکس، قدرت و مهارت عکاسی خود را نشان دهد.
در واقع تصویرسازی تبلیغاتی، وسیله‌ای برای ترکیب عناصر بصری، مفهوم و اطلاعاتی است که به صورت تصویری گرافیکی به اجرا در می‌آید و موفقیت آن به خلاقیت و هنرمندی عکاس وابسته است.

گاهی در تبلیغات به طور کامل فقط از تصویر، بدون هیچ متن و کلمه ای استفاده می‌شود، این موضوع طوری جذاب و ترغیب‌کننده هست که گاهی مخاطب با دیدن عکسی در جلد یک بروشور، علاقه مند به ورق زدن آن می‌شود.
تصویر‌برداری با این مفهوم و ایده آغاز می شود که عکاس در ابتدا نقشه‌ای ذهنی از مدل خود را طراحی کرده است و سپس شروع به عکاسی می‌کند. بداند در هر مرحله از عکاسی چه هدفی را دنبال خواهد‌کرد، برای جذب چه کسانی تلاش می‌کند تا عکسی حرفه‌ای و بی‌نقص ثبت شود، بتواند مخاطب را به مشتری نغییر دهد و ارزش و ویژگی های خاص آن محصول و برند تولید‌کننده را به رخ بکشد.
در واقع ماهیت عکاسی تبلیغاتی تفاوت محرزی با عکاسی استودیویی دارد و دائم در حال تغییر و پیشرفت رو به جلو است و عکاسانی که این سبک را دنبال می‌کنند باید بسیار ایده‌پرداز، خلاق، جسور، آشنا با رنگ، نور و سبک خاص باشند تا بتوانند اثری منحصر و تاثیر‌گزار را از خود ماندگار کنند.
عکاسی تبلیغاتی یعنی تصوری دقیق از تجسم ِ ذهنی مخاطب درباره‌ی محصول، ایده پردازی و اجرای بی نقص آن و ترغیب مخاطب به خرید است.

error: کپی رایت مجاز نیست!!!