پرش لینک ها

آیین رونمایی از کتاب «صید جواهر»

کتاب «صید جواهر» بر اساس زندگی شهیدان «ایرج جواهری» و «رضا صیادی» شهدای نیروی انتظامی در آئین نکوداشت و اهدای یادگاری‌هایی از این شهدا در دفتر خبرگزاری دفاع مقدس رونمایی شد.

به گزارش حضور‌مدیا، در وقایع آبان‌ماه سال 1398 و در جریان اغتشاشی که در شهرهای استان خوزستان رقم خورد، چندی از مأموران ناجا به شهادت رسیدند. این کتاب به بیان زندگی زیبای دو تن از شهدای حافظ امنیت مردم در برابر اغتشاشاتی از جنس بنزین که از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب کشورمان شعله کشید و خسارات فراوانی به بار آورد، می‌پردازد.

سردار سرتیپ خلبان «محمد زارعی» معاون نیروی انسانی ناجا امروز در مراسم رونمایی از کتاب «صید جواهر»، روایت زندگی دو تن از شهدای پلیس در وقایع آبان ۹۸ یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را گرامی‌داشت و اظهار داشت: چقدر سخت است انسان در حضور خانواده شهدا که سیره عملی شهدایشان را دیدند سخنرانی کند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون شهدا گفت: ایشان فرمودند: «شهادت قله است و برای رسیدن به این قله دامنه‌ای وجود دارد و باید از دامنه به این قله رسید» و این دامنه گذشت، ایثار، شهادت، مسئولیت پذیری و تکلیف‌مداری است.

سردار زارعی با بیان اینکه شهدای ما از این دامنه‌ها به قله رسیدند و سعادت دنیوی و اخروی را بدست آوردند، تصریح کرد: سپهبد شهید سلیمانی گفت: باید شهید بود تا به شهادت رسید و این جمله نکات عجیبی دارد که اگر بخواهیم به آن توجه کنیم مفاهیم بلندی دارد و از درک آن عاجزیم. اینگونه نیست که بگوئیم شهدا تصادفا به این مقام رسیدند.

وی افزود: از بیانات خانواده معزز شهدا هم دریافتیم که این دو شهید ما شهید بودند که به مقام شهادت رسیدند و طبق فرمایش امام خامنه‌ای این دامنه را طی کردند و به آن قله رسیدند.

سردار زارعی با اشاره به تکالیف ما به شهدا و جامعه بشری گفت: شهدا جان عزیزشان را برای اصلاح جامعه تقدیم کردند و سیره آن‌ها استمرار حرکت انبیا و اولیای الهی بوده است تا بشر را به سمت نور و رشد سوق دهند.

معاون نیروی انسانی ناجا با بیان اینکه امروز با موضوعات مختلفی در جامعه بشری مواجهیم گفت: دشمن همه سرمایه، تجهیزات و نیروی خود را به کار گرفته است تا به انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن ضربه بزند. یکی از این ابزار‌های دشمن فرهنگ است که رهبر انقلاب اسلامی هم به این موضوع بار‌ها اشاره کرده و فرمودند: «در دهه‌ی ۷۰ که دهه‌ی دوم انقلاب ما بود، یک حرکت فرهنگی خباثت‌آلودی علیه کشور ما شروع شد که همان‌وقت مسئله‌ی تهاجم فرهنگی و مسئله‌ی شبیخون فرهنگی را مطرح کردم.» بنابراین واژه شبیخون همواره با واژه غفلت مواجه است و دشمن که مسلح به زر و زور است و تمام منابع در اختیارشان است مخصوصا با وسیله گسترده‌ای همچون رسانه با تمام قدرت در مسیر استحاله فرهنگی ما قدم برمی دارد.

وی ادامه داد: ما ناگزیریم در برابر تحرکات دشمنان نظام یک الگوی عملی برای جامعه داشته باشیم و این الگو سیره عملی شهداست که با ایثار و جانفشانی مسیر هدایت را به مردم نشان دادند و رستگار شدند.

سردار زارعی افزود: من از فرمایشات امام خامنه‌ای شنیدم که فرمودند: «ما شهدای گران‌سنگی را از دست دادیم و در این مسیر پرمخاطره هزینه بسیار سنگینی را دادیم و در مقابل آنچه که بدست آوردیم به مراتب بیشتر از آنچه است که هزینه کردیم.».

وی در پایان عنوان کرد: باید دستاورد بزرگ شهدا برای نسل امروز و فردای انقلاب اسلامی تبیین شود تا جوانان به عظمت کار شهدا پی‌ببرند.

مسئول امور ایثارگران ناجا در مراسم رونمایی از کتاب «صید جواهر» بر اهمیت پرداختن به مظلومیت شهدای ناجا تاکید کرد.

وی با اشاره به مظلومیت شهدای پلیس بیان کرد: عنوان کتاب به زیبایی در برگیرنده نام دو شهید است که صید از نام شهید «رضا صیادی» گرفته شده و جواهر از نام شهید «ایرج جواهری».

سردار سرتیپ دوم پاسدار «سیدمجید هاشمی‌دانا» مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس در این مراسم اظهار داشت: اخلاص، تواضع، دینداری، گذشت و ولایت‌پذیری خصوصیات بارز شهداست و این خصوصیات در شهدای وقایع آبان ۹۸ جاری و ساری بوده است. وظیفه مهم ما تببین سیره و منش این شهدا برای انتقال به نسل‌های بعدی جامعه است.

وی با بیان اینکه برای شهدا آثار تربیتی قائل هستیم که پس از شهادتشان به وقوع می‌پیوندد، گفت: شهدا در زمان حیاتشان خدمات مختلف و موثری دارند و پس از شهادتشان برای شفاعت و پیگیری کار خانواده خود و مردم مبسوط‌الید می‌شوند و به واسطه مقامی که دارند می‌توانند شفاعت کننده و گره‌گشا شوند.

سردار هاشمی دانا افزود: ما اگر امروز می‌بینیم که حماسه عاشورا ماندگار است به خاطر تکرار، بیان و پیگیری و بزرگداشتی است که همواره بوده است؛ بنابراین باید با برگزاری یادواره‌ها به یاد شهدا باشیم و به کتاب‌هایی که سیره شهدا را تبیین می‌کنند، رجوع کنیم تا راه شهیدان تداوم یابد.

وی با اشاره به بخشی از کتاب صید جواهر گفت: با مطالعه این کتاب وظیفه شناسی، مسئولیت پذیری، تعهد و عشق و ارادت به ولایت و رهبری و عشق خدمت به مردم و ایستادگی تا پای جان از خصوصیات بارز این شهیدان بود که در امتداد مسیر شهدای دفاع مقدس و مقاومت توانستند جانفشانی کنند.

همسر پلیس شهید «رضا صیادی» در این آیین با اشاره به خصوصیات همسرش اظهار داشت: شاید همگان بگویند انسان کامل وجود ندارد، اما به واقع شهید صیادی همه خصوصیات خوب را داشت. هم با اخلاق بود هم با ایمان؛ در ۱۲ سال زندگی ندیدم عصبانی شود یا صدایش را بلند کند و یا ترش‌رو با من و بچه‌ها صحبت کند.

وی افزود: ایثار یعنی ازخودگذشتگی و شهدا به معنای واقعی برای خوب زندگی کردن دیگران و آسایش و امنیت دیگران از هرآنچه داشتند گذشتند. همیشه می‌گفتم مراقب خودت باش، تنها نقطه ضعف من یتیمی بچه‌هاست، می‌گفت من هرجا جان مردم را در خطر ببینم اجازه نمی‌دهم کسی آسیب ببیند.

همسر شهید صیادی در خاطره‌ای بیان کرد: یکبار که در خانه پدرم بودم شهید غذای نذری گرفته بود، اما چون ناهار خورده بود و نمی‌خواست غذایی که گرفته اسراف شود، نیمه ظهر چندین خیابان را گشته بود تا غذا را ببخشد.

همسر شهید ایرج جواهری نیز در ادامه مراسم گفت: شهید جواهری بسیار مهربان و دلسوز بود. علاقه زیادی به اهل بیت (ع) خصوصا امام حسین (ع) داشت. در کلانتری که بود سعی می‌کرد اتفاقات و درگیری‌ها را تا جای ممکن در همان کلانتری رفع و رجوع کند.

امیرحسین فتحعلی‌زاده نویسنده کتاب «صید جواهر» با بیان روند تألیف این کتاب اظهار داشت: سعی کردیم متن کتاب را به صورت داستان‌های کوتاه از زمان تولد تا شهادت این شهدای گرانقدر گردآوری و منتشر شود. متن کتاب به صورت محاوره‌ای نگارش شده تا ارتباط نزدیکی با مخاطب برقرار نماید. این کتاب از سری کتاب‌های “روایت زندگی شهدای ناجا” می‌باشد که توسط گروه فرهنگی‌رسانه‌ای حضورمدیا به رشته‌ی تألیف درآمده‌است.

وی افزود: امیدواریم با همکاری خانواده‌های معظم شهدا و تلاش‌های مخلصانه موسسه شهدای ناجا به ویژه سردار عبدی و جناب شجری برای تألیف و گردآوری سبک زندگی شهدا، گام‌های موثر و مفیدی برداریم.

نویسنده کتاب با بیان این‌که تألیف کتب شهدایی امر بسیار با ارزشی است، افزود: دغدغه‌ی رهبرمعظم‌انقلاب‌اسلامی این است که سبک زندگی شهدا را گردآوری کنیم تا به نسل بعد منتقل نمائیم، به این منظور می‌توانیم از کتاب‌ها که دارای غنای محتوایی هستند برای تولیدات رسانه‌ای در قالب سریال و فیلم‌های سینمایی بهره‌مند شویم.

امیرحسین فتحعلی‌زاده در پایان عنوان کرد: افتخار داشتیم مدیریت فنی و هنری کتاب «صید جواهر» را در گروه فرهنگی‌رسانه‌ای حضورمدیا انجام دهیم. ان‌شاءالله از دعای خیر خانواده‌ی شهدا بی‌نصیب نمانیم.

آیین رونمایی از کتاب «صید جواهر» به قلم “امیرحسین فتحعلی‌زاده” با حضور  سردار سرتیپ خلبان «محمد زارعی» معاون نیروی انسانی نیروی انتظامی، سردار سرتیپ دوم «یونس عبدی» مسئول امور ایثارگران نیروی انتظامی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سیدمجید هاشمی‌دانا» مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس، خانواده شهیدان جواهری و صیادی برگزار گردید.

گزارش این رویداد خبری را می­‌توانید در خبرگزاری‌­های زیر مشاهده نمائید:

پیام بگذارید

error: کپی رایت مجاز نیست!!!