منتشر شده در :
طراحی پوستر
نویسنده
امیر حسین فتحعلی زاده
طراحی پوستر
پوسترها برای انتقال اطلاعات استفاده میشوند و در دنیای مجازی و واقعی، به یک اندازه از جایگاه ویژهای برخوردارند.
پوسترها برای انتقال اطلاعات استفاده میشوند و در دنیای مجازی و واقعی، به یک اندازه از جایگاه ویژهای برخوردارند. پوسترها برای تبلیغات، اطلاعرسانی، فراخوانها و یا جنبه آموزشی و هنری آن استفاده میشود.
برای طراحی پوسترها طراح باید بهموارد زیر توجه کافی داشته باشد:
- خوانا بودن حتی از مسافت دور، طوری که اطلاعات موجود در پوستر از فاصله معقولی قابل خواندن باشد.
- قرار دادن عناصر بصری غیرمشابه،در دنیای پرمشغله امروز مردم فرصت کافی برای توجه دقیق به اطراف را ندارند. اما شما باید تضادی جالب با رنگها ایجاد کنید که مورد توجه قرار بگیرد. تمایز بین رنگها، مثل رنگهای تیره و روشن، قراردادن متن روشن در زمینهای تیره و یا تصویری قرمز در زمینه ای سیاه.
- موقعیت مکانی نصب پوستر، مردم باید دعوت شما را ببینند، به طور مثال اگر پوستر روی دیواری سیاه رنگ نصب خواهد شد باید از قبل به این موضوع در طراحی توجه شده باشد.
- منحصر به فرد باشید، باید ایدهی استفادهشده به حدی جذاب باشد تا توجه آنها را جلب کند و نگاه عمیقتری برای خواندن به آن داشتهباشند.
- قابلیت تغییر اندازه، برای چاپ در سایزهای مختلف و استفاده به صورت آنلاین و آفلاین را داشتهباشد و از کیفیت بالایی برخوردار باشد. حتی زمانی که به اندازه یک کارت پستال کوچک میشود باید جزئیات بهوضوح دیده شوند.
- استفاده از یک تصویر بزرگ برای جلب توجه در وسط پوستر، یکی از ترفندهای جذاب برای دیده شدن است. تصویر بزرگ تا مدتها در ذهن بیننده خواهد ماند و برای برند شما، هویت تلقی میشود پس باید در انتخاب آن دقت کافی داشته باشید.
- فضاسازی مناسب، تاثیر بصری را به طور قابل توجهی بالا میبرد و پوستر را قابل خواندن می کند.
- فراخوان عمل یا CTA، از ضروریات بازاریابی است و در واقع هدف شما از طراحی پوستر بازدید یا استفاده بیننده است. پس باید یک شعار در پوستر خود جای دهید.
چاپ، بسته به کیفیت و پروژههای مختلف از انواع چاپ درسطحهای مختلف استفاده میشود.