طراحی اینفوگرافیک
طراحی اینفوگرافیک
شما اگر بهترین اخبار، دقیق ترین مقالات، جذابترین گزارشها و محتواهای خبری را داشته باشید اما به درستی دیده نشوید، هیچ موفقیتی به دست نیاورده اید
اینفوگرافیک روشی برای انتقال مفهوم و محتوا به روش بصری و دیداری است. روشی که بسیار تاثیرگذار بوده و بهدلیل سرعت انتقال بالای اطلاعات در زمان کم و داشتن تعامل بالا، در دنیا بسیار پرمخاطب است. اینفوگرافیک امروزه در دنیا کاربردهای فراوانی دارد و یکی از بهترین روشهای جذب مخاطب میباشد. این نوع طراحی به خوبی جایگاه خود را در شبکههای اجتماعی نظیر اینستاگرام و پینترست یافته است.
این نوع طراحی توسط ابزارهای مختلفی انجام میشود اما از مهمترین آنها ادوبی ایلوستریتور است که طراحی اینفوگرافی باکیفیت بسیار بالا، در هر ابعادی و برای انتشار در هر محیطی را برای طراح فراهم میکند.
دسته بندی و ساده سازی حجم زیادی از اطلاعات پیچیده به صورت بصری، نموداری و مقایسهای میباشد که با المانهای گرافیکی، در راستای اهداف اطلاعرسانی، آموزشی، نتایج نظرسنجی،نقشه و… در اختیار مخاطب قرار میگیرد.
حتی در ارائه رزومه و سابقهکار، گزارشهای آماری، بازاریابی تبلیغاتی، نمونههای مقایسی، ارائه و معرفی و موضوعات آموزشی نیز کاربرد دارد.
در واقع اینفو گرافیک به توضیح روند انجام یک موضوع با درک راحت، ملموس و به صورت تصویری ارائه میشود.
برای تولید یک طراحی اینفوگرافیکِ استاندارد، باید به مواردی توجه داشت و این نوع طراحی برپایهی چند اصل مهم، برنامهریزی میشود:
- شناخت پرسونای مخاطب
- عنوان مناسب
- جمعآوری کامل اطلاعات و دادهها، تعادل متن و تصویر
- بررسی اعتبار اطلاعات جمعآوری شده و تایید صحت منابع آنها
- رعایت سلسله مراتب تولید، تعاملی بودن محتوا، انتخاب هدف برای طراحی
- اندیشیدن درمورد نحوه اجرای طرح و تفکر درباره بصریسازی دادهها
- انتخاب لحن بیان اطلاعات
- یکسان بودن آیکونها، نوع فونت و تایپوگرافی، میزان فضای خالی و فاصلهبندی
- یکسان بودن کیفیت عکسها، دقت در رنگ، قاببندی و مشخص کردن چهارچوب
- تهیه یک نسخه متنی از طرحی که در ذهن دارید
- اجرای طرح اولیه اینفوگرافیک
درآخر مهمترین مسئله در طراحی اینفوگرافیک، داشتن سبک خاص برای طراحی و دقت به خواست و سفارش کارفرما است.