پرش لینک ها
تولید محتوا در ایتا

تولید محتوا در ایتا

آنچه در این مقاله می خوانید:

با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام، فضای مجازی کشورمان رفته رفته به سمت پلتفرم‌های داخلی هدایت شد و مردم نیز این پلتفرم‌ها را مورد حمایت خود قرار دادند. شبکه اجتماعی ایتا نیز از این دست پلتفرم‌ها بود که به علت شباهت بسیار زیادش به فضای تلگرام، مردم به راحتی توانستند با آن ارتباط برقرار کنند و این شبکه اجتماعی توانست به عنوان یکی از کاربردی‌ترین پیامرسان‌های ایرانی خود را معرفی کند.

کسب و کارهایی نیز که در بستر اینستاگرام و یا تلگرام به تولید محتوا می‌پرداختند با فیلترینگ پیش آمده بقای کار خود را با انتقال به ایتا دنبال کردند.

با گذشت مدت‌ها هم اکنون ایتا را می‌توان از محبوب‌ترین پیامرسان‌ها دانست و این شبکه اجتماعی سعی کرده است تا با به روزرسانی و افزایش قابلیت‌ها بیش از پیش بتواند اعتماد کاربرانش را به خود جلب نماید و فراتر از یک پیامرسان معمولی عمل کند.

در ادامه این مقاله به تولید محتوا و راه‌های آن در شبکه اجتماعی ایتا خواهیم پرداخت.

کانال یا گروه؟!

در پیامرسان ایتا می‌توانید با ایجاد کانال یا گروه، محتواهای خود را با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید. انتخاب هر یک از این دو کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید با مخاطبانتان ارتباط بگیرید و از ارتباط آنها با یکدیگر استفاده کنید، می‌توانید گروه تشکیل دهید. با تبدیل گروه خود به سوپرگروه این امکان وجود دارد تا ارتباط خود با مخاطبان و همچنین هر مخاطب با مخاطب دیگر در فضای گروه را مدیریت کنید. ایجاد کانال نیز دارای قابلیت‌های خوبی می‌باشد که شما می‌توانید از آن بهره ببرید. کانال‌ها معمولا فضای رسمی‌تری برای تولید محتوا دارند.

ایتا و تولید محتوای متنی

همانطور گه گفتیم، ایتا یک برنامه کاملا شبیه به تلگرام است. از این رو می‌توان گفت که محتواهای متنی در این پیامرسان نسبت به دیگر محتواها از بازخورد بهتری برخوردارند. از بهترین محتواهای متنی که می‌توان با آن بازخورد بسیار خوبی گرفت و نظر کاربران را جلب کرد می‌توان به تولید محتوا در حوزه اخبار اشاره کرد. اگر به کانال‌های خبری فعال در ایتا نگاهی کرده باشید خواهید دید که این کانال‌ها کاربران زیادی دارند و معمولا پیام‌هایشان با بازدید خوبی از سوی کاربران مواجه شده است.

نکته بسیار مهمی که در باب تولید محتوای متنی باید به آن توجه کرد این است که متن موردنظر باید به قول معروف نقطه‌زن باشد؛ یعنی آنکه بتواند تمام مطلب موردنظر خود را با کمترین تعداد کلمه و با بیشترین دقت به ذهن مخاطب برساند. علت این نکته آن است که با افزایش روزافزون مشغله‌های فکری و کاری، مخاطبان به دنبال آن هستند که با صرف کمترین زمان به هدف خود برسند.

ایتا و تولید محتوای تصویری

از قابلیت‌های بسیار خوبی که می‌توان به در ایتا به آن اشاره کرد این است که شما می‌توانید محتوای تصویری خود اعم از فیلم و یا عکس را به وسیله ایجاد کانال رسانه‌محور با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. فضای این نوع کانال‌ها شباهت زیادی به فضای اینستاگرام دارد که این از مزیت‌های ایتا به شمار می‌رود. البته مخاطب شما می‌تواند هنگام بازدید از کانال شما، پیام‌های کانالتان را از رسانه‌محور به متن‌محور و به صورت عادی تغییر دهد که این مورد بسیار قابل تحسین است. دقت داشته باشید که محتوای تصویری با حجم زیاد که موجب صرف شدن حجم زیادی از اینترنت مخاطب شود چندان برای او خوشایند نخواهد بود.

تولید محتوای صوتی

شما می‌توانید صوت خود یا هر نوع موسیقی و صوت دیگری را با مخاطبان کانال یا گروه خود به اشتراک بگذارید. صوت‌ها معمولا برای شنونده می‌توانند جذاب باشند و آنها را در دنبال کردن کانال یا گروهتان راغب سازند.

نکات تولید محتوا در ایتا

  • اعتمادسازی: برای تولید محتوا در ایتا باید نکاتی را رعایت کنید تا مخاطبان شما بتوانند به خوبی به شما اعتماد نمایند. به طور مثال اگر شما درمورد فروشگاه مجازی و آنلاین خود در ایتا به دنبال تولید محتوا هستید، سعی کنید حتما از تصاویر واقعی و خودمانی استفاده کنید. به اشتراک گذاشتن تصویر خودتان نیز از راه‌هایی است که مخاطب به شما اعتماد کرده و محصول شما را خریداری خواهد نمود.
  • انواع محتوا: سعی کنید از تمامی انواع محتوا در کانال و یا گروه خود استفاده کنید تا مخاطب هر روز برای باز کردن پیام‌های شما انگیزها کافی را داشته باشد. به طور مثال سعی کنید بعد از چند پیام متنی، از یک محتوای تصویری استفاده کنید تا کانال و یا گروه شما رنگ و لعاب مناسبی به خود بگیرد.
  • مطلب مفید: از درج مطالب بیهوده و مطالبی که نیاز مخاطب شما را برآورده نمی‌کند بپرهیزید تا مخاطب خود را از دست ندهید.
  • شروع خوب: حتما در هر محتوایی که تولید می‌کنید سعی کنید شروع خوبی را در پیش بگیرید تا مخاطب نسبت به ادامه مطالب شما رغبت پیدا کند.
  • کسب مجوزها: اگر محتوای مخصوص یک فروشگاه آنلاین را تولید می‌کنید، سعی کنید مجوزهای لازم را بگیرید و در بخش معرفی کانال یا گروه خود آن را ذکر کنید.

پرطرفدارترین محتواهای ایتا

همانطور که اشاره شد، کانال‌های خبری از محتواهای پرطرفدار در ایتا هستند. از دیگر موارد می‌توان به محتواهای آموزشی، معنوی، انگیزشی، مشاوره و تربیتی و نهایتاً فروشگاهی و… اشاره کرد. در نظر داشته باشید که شما با فعالیت در هر یک از این حوزه‌ها می‌توانید با افزایش مخاطبان خود به کسب درآمد برسید و در کنار درآمد معمول و روزانه خود، از درآمد حاصل از تولید محتوا در ایتا نیز بهره ببرید.

حضورمدیا و تولید محتوا در ایتا

اگر به دنبال ایجاد یک گروه یا کانال با هدف مشخص مثل کسب درآمد هستید، استودیوی حضورمدیا در کنار شماست تا با ارائه مشاوره و راهکاری ناب بتوانید کانال و یا گروه خود را با تولید محتوای ارزشمند به هدف خود برسانید. برای کسب مشاوره رایگان می‌توانید با مراجعه به این صفحه سوالات خود درمورد تولید محتوا در ایتا را از متخصصان و مشاوران ما بپرسید.

امیر حسین فتحعلی زاده

دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی (ره) تهران

سایر مقالات نویسنده

linkedin-sfathiلوگوی ایتالوگوی اینستاگرام

 

همچنین بخوانید

پیام بگذارید

error: کپی رایت مجاز نیست!!!