طراحی اینفوگرافیک
شما اگر بهترین اخبار، دقیق ترین مقالات، جذابترین گزارشها و محتواهای خبری را داشته باشید اما به درستی دیده نشوید، هیچ موفقیتی به دست نیاورده اید.
شما اگر بهترین اخبار، دقیق ترین مقالات، جذابترین گزارشها و محتواهای خبری را داشته باشید اما به درستی دیده نشوید، هیچ موفقیتی به دست نیاورده اید.
اینفوگرافیکها به عنوان ابزاری جذاب و مؤثر در انتقال اطلاعات به شمار میآیند. با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی و تغییر شیوههای ارتباطی، طراحی اینفوگرافیک به یک مهارت ضروری برای طراحان و محتوانویسان تبدیل شده است. در این نوشتار از حضورمدیا به بررسی نکات کلیدی در طراحی اینفوگرافیک، اصول طراحی و ویژگیهای یک اینفوگرافی خوب و مفید خواهیم پرداخت تا شما با این ابزار ارتباطی جدید بیش از پیش آشنا شوید و بتوانید با بهرهگیری از اصول طراحی حرفهای یک اینفوگرافیک خوب را به مخاطبان خود ارائه نمائید.
اینفوگرافیکها به ما کمک میکنند تا اطلاعات پیچیده را به شیوهای ساده و قابل فهم برای مخاطب بیان کنیم. به همین دلیل، طراحی اینفوگرافیک به یک هنر و علم تبدیل شده است که نیاز به دقت، دانش و خلاقیت دارد. این ابزارها میتوانند به وضوح مقاصد، اهداف و روندهای مختلف را در قالبی بصری و جذاب ارائه دهند.
آغاز فرآیند هر نوع طراحی، شناسایی و درک مخاطب هدف است. طراحی اینفوگرافیک باید متناسب با نیازها و علائق گروه خاصی از افراد و به ویژه مخاطبان شما باشد. به طور مثال باید بدانید که مخاطب شما در طراحی یک اینفوگرافیک برای یک مجموعه فرهنگی کسانی هستند که به این حوزه علاقمند بوده و در همان حوزه کار میکنند.
موضوع اینفوگرافیک باید جذاب و مرتبط با نیازهای اطلاعاتی مخاطب باشد. سعی کنید عناوینی را انتخاب کنید که بتوانند توجه افراد را جلب کرده و انگیزه آنها را برای مطالعه بیشتر تحریک کنند. معمولا عنوان هرچه کوتاهتر باشد، بیشتر ذهن مخاطب را درگیر خود میکند.
اطلاعات دقیق و معتبر از عوامل کلیدی در طراحی اینفوگرافیک است. اطلاعات را از منابع معتبر گردآوری کرده و از ارائه اطلاعات نابجا یا غیر قابل اعتماد خودداری کنید؛ چراکه اطلاعات غلط به اعتماد مخاطب خدشه وارد میکند.
اینفوگرافیک شما باید دارای ساختار منطقی و سلسلهمراتبی باشد. واژگان کلیدی و تصاویر باید به گونهای در کنار یکدیگر قرار بگیرند که مخاطب به راحتی بتواند روند دادهها را دنبال کند. به بیان دیگر ساختار اینفوگرافیک جذاب باید کشش لازم در مخاطب را ایجاد نماید.
طراحی بصری اینفوگرافیک باید جذاب و دلنشین باشد. استفاده از رنگها، تایپوگرافی و تصاویری که با محتوای شما هماهنگی دارند، به تاثیرگذاری اینفوگرافیک کمک میکند.
تعادل در طراحی به معنای توزیع متناسب عناصر بصری در صفحه است. بدون تعادل مناسب، اینفوگرافیک میتواند خستهکننده یا نامتعادل به نظر برسد.
فضای منفی یا فضای خالی در طراحی اینفوگرافیک به برقراری تعادل و آرامش بصری کمک میکند. این فضا میتواند به تفکیک اطلاعات و اجتناب از شلوغی کمک کرده و از خسته شدن مخاطب جلوگیری نماید.
استفاده از رنگ و فونتهای همسو و متناسب با موضوع اینفوگرافیک، به افزایش هماهنگی بصری و طراحی کمک میکند. از رنگهای مکمل برای برجسته کردن اطلاعات کلیدی استفاده کنید تا در ذهن مخاطب برجسته بماند.
نمونه کارهای ما اینجاست؛ از دیدنش لذت ببرید!
یک اینفوگرافیک خوب باید اطلاعات را به صورت واضح و قابل فهم ارائه دهد. سعی کنید از جملات کوتاه و جالب استفاده کنید تا مفاهیم برای مخاطب به راحتی قابل فهم شود.
اینفوگرافیکها باید از جذابیت بصری برخوردار باشند تا مخاطب را ترغیب به مطالعه بیشتر کنند. از تصاویر، نمودارها و اشکال گرافیکی استفاده کنید که پیام شما را به بهترین شکل منتقل کنند.
اینفوهایی که به خوبی طراحی شدهاند، معمولاً بیشتر از سایر انواع محتوا به اشتراک گذاشته میشوند. اطمینان حاصل کنید که طراحی شما به راحتی در شبکههای اجتماعی قابل اشتراکگذاری باشد.
یک اینفوگرافیک مؤثر باید به سوالات متداول مخاطب پاسخ دهد و اطلاعات لازم را به طور جامع و کامل ارائه کند. این کار به افزایش اعتبار شما به عنوان یک منبع اطلاعاتی کمک خواهد کرد.
طراحی یک اینفوگرافیک پیچیده میتواند باعث سردرگمی مخاطب شود. سادگی و صراحت در طراحی به مخاطب کمک میکند تا سریعتر اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کند.
طراحی اینفوگرافیک یک فرآیند پیچیده و در عین حال جذاب است که نیاز به درک عمیق از اصول طراحی و این که چگونه میتوان اطلاعات را به شیوهای مؤثر و جذاب ارائه داد، دارد. با استفاده از نکات و اصول ذکر شده در این مقاله، میتوانید اینفوگرافیکهایی طراحی کنید که نه تنها چشمنواز هستند، بلکه اطلاعات مفیدی را نیز به مخاطب ارائه میدهند.
ما در استودیو حضورمدیا همواره به دنبال آن بودهایم که نیاز شما و مخاطبانتان را به هر شکل ممکن رفع کنیم. بنابراین ما آماده هستیم تا با استفاده از دو عنصر طراحان خود یعنی تجربه و حرفهای بودنشان بهترین اینفوگرافیکها را برای شما طراحی نمائیم.
کافی است تا با ما تماس بگیرید تا با شما ارتباط بگیریم.
افزودن {{itemName}} به سبد خرید
افزودن {{itemName}} به سبد خرید