طراحی لوگو
در تولید یک لوگو باید پیام بازاریابی از آن برند را بهخوبی درک کردهباشیم، پیام بازاریابی همان چیزی است که مخاطبان شما میخواهند بشنوند نه چیزی که شما دوست دارید به آنها بگویید.
در تولید یک لوگو باید پیام بازاریابی از آن برند را بهخوبی درک کردهباشیم، پیام بازاریابی همان چیزی است که مخاطبان شما میخواهند بشنوند نه چیزی که شما دوست دارید به آنها بگویید.
لوگوی شما باید پیام رسان موضوعی باشد که شما دوست دارید به عنوان یک برند به مشتری بیان کنید. در طراحی یک لوگو باید احساس مخاطب درنظر گرفته شود، با ارزشها و باورهای آن مطابقت داشته باشد. در واقع در تولید یک لوگو باید پیام بازاریابی از آن برند را بهخوبی درک کردهباشیم، پیام بازاریابی همان چیزی است که مخاطبان شما میخواهند بشنوند نه چیزی که شما دوست دارید به آنها بگویید.
برای طراحی یک لوگو ابتدا کارفرما باید به چند سوال پاسخ بدهد:
بعد از پاسخ به این سوالات، طراح باید چند مرحله را سپری کند.
مرحله اول طراحی چشمانداز اولیه طرح که بر اساس پاسخها و توقعات کارفرماست.
در مرحله دوم باید کلمات کلیدی مرتبط با آن را در صفحه ای یادداشت کند و در نظر داشته باشد.
در مرحله سوم باید طرحهایی که به ذهنش خطور میکند بر روی کاغذ ترسیم کند.
مرحله چهارم باید کلمات مناسبِ مرحلهی دوم و طراحی های خوب مرحله سوم را با هم ادغام کند تا به طرح اصلی برسد.
پنجم باید نظر کارفرما را در زمینه طرح آماده شده لوگو بداند و با تایید او کار ادامه پیدا میکند.
در صورت تایید درمرحله آخر آن را از طریق نرمافزارهای مربوطه طراحی میکند و به کارفرما تحویل میدهد. در این مرحله باید از رنگهایی در طراحی برند استفاده شود که با پیام برند همسو باشد.
رنگ ابزار مهمی در بیان قدرت برند شماست، رنگ میتواند عامل شناسایی برند در ذهن آدمها باشد. عنصر رنگ در برندسازی به عنوان چکش بصری عمل میکند، رنگ ارتباط مستقیمی با احساسات مشتریان دارد.
در بیان آخر برای خلق طرح یک لوگوی خوب باید این نکات را درنظر بگیرید:
ساده باشد( جزئیات غیر ضروری در صورت نیاز حذف شود)، کپی نباشد، خوانا باشد(نامفهوم نباشد)، منحصر به فرد باشد، اصول انتخاب رنگ رعایت شود و مهمترین اصل، مورد تایید کامل کارفرما باشد.
افزودن {{itemName}} به سبد خرید
افزودن {{itemName}} به سبد خرید