پرش لینک ها

تدوین صوت

تدوین یا ادیت صدا یکی از مهم ترین و پرکاربردترین تخصص ها در فرآیند تولید یک صوت است ودر زمینه ی پادکست، خوانندگی، تولید موسیقی، رادیو و محتوای ویدیویی کاربرد دارد.

تدوین یا ادیت صدا یکی از مهم ترین و پرکاربردترین تخصص ها در فرآیند تولید یک صوت است ودر زمینه ی پادکست، خوانندگی، تولید موسیقی، رادیو و محتوای ویدیویی کاربرد دارد.
ما برای بهبود و اثربخشی بیشتر، حذف صداهای اضافه از صوت، افزایش تمرکز و توجه، نیاز به ویرایش صدا داریم که با ابزار های حرفه ای قابل اجرا می‌باشد. ناگفته نماند که برای ضبط صدا باید از میکروفون مناسب با کارمان استفاده کنیم و به کمک نرم افزارهای تخصصی ادیت صدا، بهترین افکت را به اجرا درآوریم تا صدای با کیفیت و طبیعی تری که مطلوب ما است را بدست آوریم.

گاهی نیاز داریم که کتاب و محتوای متنی را به صورت پادکست و یا گزارش صوتی، ضبط کرده و با صدای خوب و آشنا به نحوه ی خوانش و اجرای صوت تولید کنیم، در این موارد باید به افراد کاربلد مراجعه کنیم تا نیاز مارا برطرف سازند.
تدوین صدا فعالیتی حرفه ای است و نیاز به تجهیزات حرفه ای دارد تا بتوان به خوبی به حذف صدا های ناهنجار، نویزها، تنظیم میزان بلندی صدا و سطح صدا پرداخت.
در ادیت یک صدا باید این نکات را به طور ویژه در نظر گرفت:

  • تقویت کیفیت فایل های صوتی و وضوح آن ها،( البته منظور از کیفیت، صرفا بلندی صدا نیست)
  • تنظیم زیرو بم صدا که درست و به طور حرفه ای اجرا شده باشد.
  • حذف صداهای اضافه، کاهش وقفه برای بخش هایی که مکث زیادی دارند، حذف قسمت های بی صدا
  • حذف پارازیت و سیگنال های نویز دار و فیلتر صدا
  • رعایت افزایش و کاهش صدا و نرمال سازی لول و سطح
  • تنظیم و کوک درست برای بیس و نحوه ی صدا

بعد از تولید، محتوای صوتی باید توسط یک تدوینگر ویرایش شود تا بتوانیم صدایی با کیفیت بالا و آن طور که شایسته ی شماست، را ارائه دهیم.

error: کپی رایت مجاز نیست!!!